Destroy your myth
Ήθελα από καιρό να γράψω για την πρώτη Μπιενάλε της Αθήνας, αλλά όταν συμμετέχεις σ΄ ένα γεγονός, δεν είναι εύκολο να αποστασιοποιηθείς από αυτό για να μπορέσεις να το περιγράψεις. Στην συνέχεια άρχιζα να διαβάζω αρκετές κριτικές μέσα από τα blogs άλλοτε θετικές, άλλοτε αρνητικές και άλλοτε, κάποιες από αυτές να στέκονται αμφίσημα κάπου στο ενδιάμεσο.
Αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα γιατί ανάμεσα σ΄ ένα καλοκαίρι που υπήρξε σε μεγάλο βαθμό οδυνηρό με τις περιβαντολλογικές καταστροφές και ένα αυτιστικό προεκλογικά και μετεκλογικά φθινόπωρο στην Αθήνα, έγινε φανερό πως άρχιζε να ξεδιπλώνεται ένας πρωτόγνωρος κύκλος καλλιτεχνικών γεγονότων σ΄ ένα εν πολλοίς στάσιμο και βαρετό πολιτισμικά τοπίο.
Δεν θα σταθώ στο κατά πόσο η προσπάθεια αυτή υπήρξε επιτυχημένη ή όχι καθώς το πρόγραμμά της εξελίσσεται ακόμα και καθώς η δική μου η άποψη εκ των πραγμάτων θα ήταν υποκειμενική και κυρίως γιατί πιστεύω, πως αυτό θα κριθεί από το σύνολο του κόσμου που θα την παρακολουθήσει.
Θα σταθώ στο γεγονός πως υπήρξε μια αξιέπαινη πρωτοβουλία τριών ουσιαστικά συνομήλικών μου ανθρώπων, που πήραν ένα σοβαρό προσωπικό στοίχημα να φέρουν εις πέρας και που κατηγορήθηκαν πως προέρχονται από ένα κατεστημένο περιβάλλον. Η διοργάνωση μιας τόσο μεγάλης παραγωγής απαιτούσε την ανεύρεση σοβαρής οικονομικής υποστήριξης και για μένα δεν υπήρξε αρνητικό το γεγονός της κάλυψης σημαντικού ποσοστού χορηγιών μέσα από το ευρύτερο επαγγελματικό περιβάλλον των τριών επιμελητών. Πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς δεν υπήρξε οικονομική κρατική υποστήριξη, ενώ τα έσοδα από την πώληση των εισιτηρίων μεταξύ άλλων αφορούν και το ενοίκιο της παραχώρησης της Τεχνόπολης και των λοιπών χώρων.
Το σημαντικότερο για μένα ήταν πως όλη αυτή η προσπάθεια με την όποια προεργασία της από τον στενό κύκλο που ανέλαβε τον σχεδιασμό της, πλαισιώθηκε από μια μικρή ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών του ευρύτερου τομέα των πολιτισμικών σπουδών.
Αυτή ομάδα που αποτέλεσε τον πυρήνα παραγωγής, που τα μέλη της δεν ξεπερνούσαν τα είκοσι, δούλεψαν εθελοντικά με αποφασιστικότητα και αυταπάρνηση
το σημαντικότερο κομμάτι του καλοκαιριού για να μπορέσει να γίνει η πρώτη αυτή Μπιενάλε. Όσοι με κάποιον τρόπο έχουν συναίσθηση του τι μπορεί να σημαίνει η διοργάνωση και πραγματοποίηση ενός τόσο μεγάλου εικαστικού γεγονότος, μπορούν να καταλάβουν πως απλά υπήρξε ένας μικρός (ή και γιατί όχι, ένας μεγάλος) άθλος …
Για μένα υπήρξε μια πολύ σημαντική εμπειρία και με αυτή την αφορμή θα θελα να ευχαριστήσω την Βίβιαν για την υποστήριξη και βοήθειά της.
Δουλεύοντας λοιπόν για την έκθεση και κυρίως στο γραφείο, ένας εργαζόμενος το μόνο που δεν μπορεί να κάνει είναι να την ευχαριστηθεί.
Ένα από τα επόμενα βραδάκια θα κατέβω και γω, θα ανακατευτώ με τον κόσμο και θα χαθώ μέσα στο λαβύρινθο του Destroy Athens.
Αυτό με το οποίο καθορίζεται η σύγχρονη τέχνη είναι τελικά κάτι τόσο απροσδιόριστο ανάμεσα στα υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί, που ουσιαστικά την διαφοροποιεί σημαντικά από τις θεωρούμενες γνωστές φόρμες. Ούτε και γω είμαι ειδικός για να μπορέσω να το αποσαφηνίσω, αλλά σαφώς δεν ξεφεύγει από το να προκαλεί συναισθηματικές αντιδράσεις όπως οφείλει, ανάμεσα στο ξάφνιασμα, την συγκίνηση, τον ενθουσιασμό, την απορία, την οργή και την πλήξη πιθανόν. Είναι σημαντικό όμως να μπορείς να της διαθέσεις κάποιο χρόνο, όχι για τίποτα άλλο, αλλά για να μπορέσεις ουσιαστικά να καταλάβεις τι μήνυμα θέλει να σου περάσει, για να μπορέσεις να την καταλάβεις.
Δεν θα σας παρουσιάσω links με τα συγκεκριμένα έργα των καλλιτεχνών γιατί έτσι κι αλλιώς πολλά
από αυτά έχουν γίνει γνωστά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και τα blogs.
Eγώ απλά θα σας παρουσιάσω ένα portfolio με πληροφορίες και ενδεικτικά έργα τους γυρίζοντάς σας στην περίοδο επιλογής και στησίματος του πλάνου της έκθεσης.
Άραγε τι έκθεση θα μπορούσε να προκύψει μ΄ αυτά τα υλικά;
Η φωτογραφία που ακολουθεί και που μου άρεσε πολύ είναι του Βασίλη Πολυχρονάκη μέσα από το χώρο της έκθεσης και τις τεθλασμένες διαδρομές της.
Φιλιά πολλά. Αύριο φεύγω για τις καλοκαιρινές μου διακοπές…
Πρώτη Ημέρα
...ιδιαιτέρως κακή επόχη
για προφήτες...
Julian Rosenfeldt & Piero Steinle
Kενό Δίκτυο
Marc Bijl
The Erasers
Adbusters
HobbypopMUSEUM
Banu Cennetoglu
Δεύτερη Ημέρα
Γιάτί είπα ψέματα στον εαυτό μου ότι
ποτέ δεν είχα ξανάρθει εδώ και δεν
ήξερα τίποτα γι αυτό το μέρος;
Omer Ali Kazma
Νίκος Κεσσανλής
Γιάννης Σαββίδης
Florian Sussmayr
Ciprian Muresan
Chris Evans
The Otolith Group
Eduard Lipski
Bernhard Willhelm
Γιώργος Σαπουντζής
Έυα Στεφανή
Στέφανος Τσιβόπουλος
Olaf Nicolai
Folkert de Jong
John Kleckner
Γιάννης Βαρελάς
Έυα Βρετζάκη
Στέλιος Φαϊτάκης
Pablo Picasso
Τρίτη Ημέρα
Mπαμπά, μπαμπά, μπάσταρδε,
ξεμπέρδεψα πια.
Olaf Breuning
Gregor Schneider
Θανάσης Τότσικας
Bjarne Melgaard
Annelise Coste
Lotte Konow Lund
Jan Freuchen
Kajsa Dahlberg
Robert Gober
Γεωργία Σαγρή
Pierre Joseph
Sean Landers
Mark Manders
Τέταρτη Ημέρα
Γιατί αξίζει τον κόπο να ζει κανείς;
Ε...Λοιπόν, υπάρχουν κάποια
πράγματα...εεε...
AVAF
Torbjorn Rodland
Πέμπτη Ημέρα
...η ανατίναξη και τέλεια κατεδάφιση
του Παρθενώνα που μας έχει
κυριολεκτικώς πνίξει...
Αidas Bareikis
Kimberly Clark
Narve Hovdenakk
Martin Skauen
Vassilis Karouk
Erkan Ozgen
John Bock
Γιάννης Αδαμάκος
Terence Koh
Έκτη Ημέρα
Αλλά δεν έχει νερό
Elodie Pong
Temporary Services
Peter Dreher
Christian Marclay
Derek Jarman
Eλένη Μυλωνά
5 Comments:
Εξαιρετική η επιλογή των links.
Kαλές διακοπές και καλή ξεκούραση. Διάλεξες την καλύερη εποχή, κι αν φανταστώ και από την δουλειά που έπεσε μάλλον τις χρειάζεσαι.
Να περάσεις υπέροχα!!! Διάλεξες όντως την καλύτερη εποχή οπότε θα επιστρέψεις σίγουρα με γεμάτες μπαταρίες και χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.. Φιλιά πολλά και να τα ξαναπούμε σύντομα...
ώρα καλή στην πρύμνη σου κι αέρα στα πανιά σου!
καλό μήνα!
Μπραβο βρε συ! καλα τα λες, και τα λινκς ειναι ακρως βοηθητικα! καλες διακοπες
παύλο, ευχαριστώ για τις ευχές και η αλήθεια είναι πως διακοπές πάντα χρειαζόμαστε…
fevis, ήταν υπέροχα, στείλε κανένα e-mail να πιούμε από βδομάδα
κανένα καφεδάκι στη γειτονιά μας
patatras, καλό μήνα καλή μου και αέρα στα πανιά μας…
ic, να περνάς και συ καλά
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home