Sunday, June 01, 2008

Ταξιδεύοντας στο χαμένο νησί




Στη Τήλο ταξίδεψα τον Αύγουστο του 2005, αναζητώντας το χαμένο νησί του Καραγάτση, ένα βιβλίο και ένας τόπος που είχε στοιχειώσει την παιδική μου φαντασία. Ένα βιβλίο που οι πληροφορίες που μου έδινε, αφορούσαν τελικά την ονομασία ενός νησιού που υπήρχε στον πραγματικό χάρτη και σχεδόν κανένας από όσους ρωτούσα δεν ήξερε.
Ίσως και η Ελλάδα στο σύνολό της αυτές τις μέρες να αρχίζει να το ανακαλύπτει. Φυσικά σήμερα έχω μια κατασταλαγμένη άποψη πως σαφώς δεν υπάρχει κανένας κρυμμένος παράδεισος διακοπών και δει αυγουστιάτικος. Ο προορισμός μου ήταν γνωστός από χρόνια στη φυλή των κατασκηνωτών και των εναλλακτικών ταξιδιωτών και πόσους άραγε να χωρέσει η συνηθισμένη μεγάλη έξοδος των αδειών του Αυγούστου. Παρόλα αυτά συντείνω να πιστεύω πως αποτελεί έναν ιδιαίτερο προορισμό σε περίοδο μη αιχμής.

Το τοπίο της ήπιο, χωρίς κανένα ιδιαιτέρα θελκτικό αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό εκτός από το εγκαταλειμμένο Μικρό χωριό και την περίοπτη θέση της πρωτεύουσας, το Μεγάλο χωριό, στο εσωτερικό να εποπτεύει τα θαλάσσια περάσματα της Ερίστου και του Αγίου Αντωνίου. Νησί με ήπιες υψομετρικές αποκλίσεις, περιπατητικές διαδρομές, πλούσια χλωρίδα αν και καψαλισμένη από το θέρμη του καλοκαιρινού ήλιου, αρκετές πηγές και ενταγμένο στην συνθήκη Νatura. Νησί ταυτισμένο με τα καλοκαιρινά σχολεία του τμήματος των τοπογράφων και τα απολιθώματα των νάνων ελεφάντων, τη μεγάλη παραλία της Ερίστου που τη μισή διεκδικούν οι κατασκηνωτές με την παροχή κοινόχρηστων -αλλά απαραίτητων υποτυπωδών- παροχών από το Δήμο και τέλοσ τη Μονή του Αγίου Παντελεήμονα (που δεν κατάφερα να προσεγγίσω) και που στο μυαλό μου ταυτίζω με την πράσινη πλευρά του χαμένου νησιού. Άραγε ο Καραγάτσης βρέθηκε ποτέ εκεί;

Με πληθυσμό που μόλις ξεπερνά τους πεντακόσιους μόνιμους κατοίκους είναι ένας τόπος που αργά ξεκίνησε να ανακαλύπτει τα κίνητρα του τουρισμού, όντας αρκετά απομακρυσμένος και σταθμός των διερχόμενων σκαφών. Γι αυτό και οι υποδομές της ουσιαστικά αφορούν μονάδες μικρής κλίμακας με αρκετά εστιατόρια και χωρίς ιδιαίτερη βραδινή ζωή.

Τι συμβαίνει άραγε στους κατοίκους ενός νησιού που αντιλαμβάνονται πως σιγά-σιγά το νησί τους γίνεται προορισμός που αφορά μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων, οι ο οποίοι επιλέγουν έναν μακρινό προορισμό συνήθως γιατί προτιμούν να ξεκουραστούν και σαφέστατα δεν είναι αμελητέας οικονομικής επιφάνειας; Το συνηθέστερο στην ελληνική επαρχία. Οι μισοί είναι τσακωμένοι με τους άλλους μισούς, γιατί ο καθένας αναγνωρίζει μόνο στον εαυτό του το δικαίωμα του δίκιου. Όλοι σαφώς μπορούν να βγάλουν λεφτά και όλοι σαφώς αξιώνουν το δικαίωμά τους να το πράξουν με τα συνήθη παραδείγματα πλουραλιστικής αισθητικής και διαχείρισης που κοσμούν απανταχού την ελληνική επικράτειας. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το αστείο εκείνου του καλοκαιριού με τον ξενοδόχο παρακείμενης μονάδας, διακριτά στην άλλη πλευρά της παραλίας, να καλεί καθημερινά το λιμενικό να συνετίσει τους γυμνιστές της υπόλοιπης παραλίας υπό τους ήχους σφυρίχτρας και ανέβαστα ανέβαστα (τα βρακιά) και μόλις έφευγε κατέβαστα κατέβαστα (τα προηγούμενα)…

Οι Δωδεκανήσιοι λοιπόν είναι μια ράτσα ανθρώπων με τα ιδιαίτερα προτερήματα και ελαττώματα τους, που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν. Ο Δήμαρχος μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, Πελοπόννησος και γιατρός, πολλά χρόνια πλέον στο νησί ο οποίος με την εξωτερική του ματιά μπόρεσε να καταλάβει τις συγκεκριμένες ευκαιρίες που μπορούσε να έχει ο τόπος, να αξιοποιήσει προσωπικά κάποιες από αυτές, να βρεθεί με αρκετές παρεμβάσεις συχνά στην επικαιρότητα όπως και πρόσφατα.

Πέρα από οποιουσδήποτε αστειακούς αφορισμούς τύπου Σανιδά, πέρα από τις όποιες προσωπικές φιλοδοξίες και τοπικούς διαξιφισμούς της τοπικής κοινότητας για τη συγκεκριμένη πρόταση, ίσως αν όλα ευοδωθούν και αξιοποιηθεί η ευκαιρία που δίνεται, να ανοίξει μια ελπιδοφόρα προοπτική για τα ομόφυλα ζευγάρια αλλά και κάτι σημαντικό για έναν τόπο που αξίζει να τον μάθουν πολλοί.

Αγαπητοί Τηλιακοί, σφίξτε το ζωνάρι, ο αντρισμός ή η θηλυκότητά σας δεν κρέμεται από το αν θα τελεστούν οι συγκεκριμένοι πολιτικοί γάμοι στο νησί σας. Τα λεφτά των ανθρώπων που σας αποδίδονται δεν έχουν φύλο, τα έχετε αγγίξει προ πολλού και δεν σας έχουνε πειράξει, όπως και η αξιοπρέπεια δεν είναι μάθημα που δίδεται σε ζευγάρια που παραμένουν για χρόνια ενωμένα και που ζητούν να επισημοποιήσουν τη σχέση τους.
Και κάτι ακόμα για να εξηγούμαστε το μόνο σίγουρο είναι πως οι παραθεριστές της Μυκόνου δεν πρόκειται να αλλάξουν τα γαλάζια κυκλαδίτικα νερά για χάρη σας.
Αποκτήστε τη δική σας ταυτότητα, μπορείτε.



υγ) η φωτό από καύκαλο σαλιγκαριού, από μυριάδες τέτοια στις πλαγιές της Τήλου

υγ)2 ευχαριστώ δημοσίως τον τεχνικό του υπολογιστή μου και φανατικό σιωπηλό αναγνώστη του blog, ilia ts. ,για το τελευταίο format και για τα γεμιστά που θα μου κάνει σε καναδυο βδομάδες, :)

4 Comments:

At 2/6/08 9:26 AM , Blogger xomeritis said...

"Και κάτι ακόμα για να εξηγούμαστε το μόνο σίγουρο είναι πως οι παραθεριστές της Μυκόνου δεν πρόκειται να αλλάξουν τα γαλάζια κυκλαδίτικα νερά για χάρη σας."

Και καλώς να μην τα αλλάξουν. Να κι άλλος ένα fan του "Χαμένου Νησιού". Τα απολιθώματα τα είδες;

 
At 2/6/08 1:01 PM , Blogger hotel iris said...

όχι, όλο και κάτι πρέπει να μένει για να δεις την επόμενη φορά.

 
At 4/6/08 12:31 PM , Anonymous Anonymous said...

Επειδή ακούστηκαν ορισμένα πρωτάκουστα σχετικά με τον πρόσφατο γάμο ομοφυλοφύλων στην Τήλο και το αν υπάρχει διάταξη νόμου που να το επιτρέπει κλπ, επισημαίνω ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να να ρωτήσει τον κατεξοχήν ειδήμονα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στην ελληνική έννομη τάξη και στην υποχρεωτική ερμηνεία των κανόνων του εσωτερικού δικαίου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.

Πρόκειται για τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κύριο Παυλόπουλο, που τυχαίνει να είναι σήμερα και ο κατεξοχήν αρμόδιος υπουργός που θα κληθεί να εκδώσει εγκύκλιο στους δημάρχους και προέδρους κοινοτήτων της χώρας για την εφαρμογή των διατάξεων του πολιτικού γάμου και σύνταξης των ληξιαρχικών πράξεων.

Διαβάστε τι γράφει σε σύγγραμμά του:

«Όταν πρόκειται για την ερμηνεία και την εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων, προγενεστέρων ή μεταγενεστέρων της Κοινοτικής Οδηγίας διατάξεων του εθνικού δικαίου, το ΔΕΚ δέχεται ότι ο εθνικός δικαστής οφείλει να προβαίνει στην ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου αυτού, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού, υπό το φως του κειμένου και του σκοπού του κοινοτικού δικαίου, προκειμένου να επιτύχει το στόχο, που καθορίζεται από αυτή, και να συμμορφωθεί έτσι προς τις διατάξεις του άρθρου 189 παρ. 3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Βλ. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου C-21/04, 4 Ιουλίου 2006, Κωνσταντίνος Adeneler and others ver. Ellinikos Organismos Galaktos. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει οι διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και συγκεκριμένα οι διατάξεις περί γάμου να ερμηνευτούν «υπό το φως του κειμένου και του σκοπού των αντίστοιχων διατάξεων του κοινοτικού δικαίου (ισότητα ανδρών και γυναικών, οιουδήποτε γενετήσιου προσανατολισμού ως προς τα δικαιώματα τέλεσης γάμου κλπ).

Τέλος ο εθνικός δικαστής στην προσπάθεια του να εναρμονίσει, π.χ. με τις μεθόδους που ήδη εκτέθηκαν, το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο, δεν έχει «διέξοδο διαφυγής». Λόγω της αρχής της υπεροχής του κοινοτικού δικαίου υποχρεούται να μην εφαρμόσει τη διάταξη του εθνικού δικαίου, η οποία αντιτίθεται τόσο στο πρωτογενές, όσο και στο παράγωγο κοινοτικό δίκαιο. Η υποχρέωση αυτή εμφανίζεται ακόμη περισσότερο έντονη και επιτακτική, όπως είναι ευνόητο, στην περίπτωση κατά την οποία έχει ήδη προηγηθεί απόφαση του ΔΕΚ, η οποία και έχει κρίνει, με δύναμη δεδικασμένου κατά τις κείμενες κοινοτικές διατάξεις, την αντίθεση μιας διάταξης του εθνικού δικαίου προς το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο (Βλ. Πρ. Παυλόπουλου εγγυήσεις του δικαιώματος δικαστικής προστασίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, σελ. 83-84, Εκδόσεις Σάκκουλα, 1993).»

Αν υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα, χρειάζεται να ψάχνουμε στο λεξικό του Μπαμπινιώτη και να ρωτάμε τους παπάδες;

 
At 4/6/08 9:05 PM , Blogger hotel iris said...

επειδή το θέμα έχει νομική διάσταση στο συγκεκριμένο ζήτημα έχει τοποθετηθεί ο e-lawyer.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

header's photo by 3amfromkyoto